Friday, April 03, 2009

ilkbahar yaz sonbahar kış

sabah; biraz arkamda yürüyen baba, 3-4 yaşındaki kızının okulda neler öğrendiği hakkında kızına sorular soruyordu. mevsimler, aylar derken; baba çoktan seçmeli bir soru hazırlamaya karar verdi. önce soruyu sordu. "şimdi söyleyeceklerimden hangisi farklıdır?" gibi bir şey. soru çabuk çıktı. ama şıklardan ilki olan "yaz"dan sonra diğer iki şıkkı bulmakta aynı ivediliği gösteremedi baba. her neyse diğer iki şıktan biri "haziran" diğeri "kış". sorunun yanıtını dinlemedim çünkü ben de yanıtı düşünmeye başladım ufak kızın yanlış yanıtı ile. hatırlıyorum da hep sinir olurdum bu tip sorulara. mesela bence farklı olan öncelikle kış çünkü soğuk olan kış. sonra ay ve mevsim ayrımı geliyor. olaylara böyle tersten baktığım için böyleyim sanırım :)

başlığı yazdım çünkü sınıfımızdaki mevsimler, aylar ve günler panosunu hatırladım. tüm duvarı kaplardı. her önemli günü üzerine işlerdik. çok keyifliydi. elips şeklindeki renkli tablonun altında uzanan tek bir çizgi üzerinde devam eden tarih çizelgesi vardı. o da geçmişi çağlara, yüzyıllara ve devamına bölerdi. her iki tabloyu da çok severdim.
sonuç olarak; tarih soldan başlar, sağa doğru devam eder. ilkbahar sağ üst, yaz sol üst, sonbahar sol alt, kış sağ alt köşededir.

No comments: