Wednesday, May 29, 2013

her aksam yazmaya kararliyim - 7

yedinci gunde yetisebildim yazmaya. oda o kadar rahatki olabildigince dinlenip yine gec ciktik. once yakin cevreyi sonra tiergarten'in guneyini kurfurstendamm'a kadar kesfettik. dogal olarak apple store'u bulduk, nasil olduysa o kadar mavi tisortlu calisan arasindan turk enes'i bulup kendisinden apple up aldik baris icin. meteoroloji saat 16.00'yi yagmurlu gosteriyordu. saat 16.00'da yagmur basladi. havalari bile duzenli anlayacaginiz. sonrasinda tiergarten'e girdik. tek kelimeyle cennet gibi bir yer. sehrin tam ortasinda boyle bir alan olmasi muazzam. iyiki turkiye'de yok, bir gezi parki icin bile olanlara bakarsak boylesi daha iyi. cunku iktidar alip avm yapmazsa mangalcilar girer neticede. benim de yuregim bunu kaldirmaz. hava yagmurlu ve serin oldugu icin cok insan yoktu ama orasi yasamlarinin gundelik bir parcasi belli. bir de sunu anlamadim, berlin ozgurluklerin en cok oldugu sehirlerden biri. her yer genc kayniyor. insanlar isterse ellerinde biralari ile toplu tasimaya bile biniyorlar. ama sokakta bir tane ayyas, etrafta en ufak bir cis kokusu, insani rahatsiz eden tek bir bakis gormedim. o park bizde olsa girmeye korkardin, etrafta bira kutulari agaclarin arasinda da icmis tipler olurdu. ama tek bir cift gorduk elinde bira sisesi olan. yagmurda tek semsiyenin altinda tek biralari ile yuruyup sohbet ediyorlardi. cok normal iki insan goruntusu vardi ortamda. ustelik, bizim icmeyen insanimizdan bile daha insan olduklarini gorunce biz de neyi niye yasakliyorlar anlamak mumkun degil. yasaklayinca duzelecekse buyursun yasaklasinlar ama tum mesele egitimde. ve o egitimde din kurallarina gore degil dunya standartlarina uygun oldugunda ise yarar ne yazikki. icim sisti buralardan ulkedeki durumlari izlemekten. doldum doldum tasiyorum. her neyse yesil yesil yesil. hep en sevdigim iki renkten digeri. biri deniz ve gokyuzu mavisi, digeri doganin rengi yesil. tabi gunlerdir bu kadar saat yurumeye sag dizim iflas etti. dorduncu gunun aksamindan beri aksiyorum. nazarlar degdi galiba. parki gectikten sonra bizim merkeze gelip birer kahve ictik. market alisverisimizi yapip odamiza donduk. tv'de 70-80 ve 90'lardan yabanci sarkilar calan bir program buldum. huzurlu huzurlu onu dinleyerekten bu postu yazdim. arkasi yarin...

No comments: