Thursday, April 27, 2017

bu sabah leyla ile uyandım

çok sevdiğim bir şarkıdır: "dertliyim ruhuma hicrânımı sardım da yine". sözlerine de bayılırım, bestesindeki çok farklı iniş çıkışları ile söylerken de çok keyif aldığım bir şarkıdır. zeki müren'den dinlemek için lütfen buradan.

sözleri de şöyle:


dertliyim ruhuma hicranımı sardım da yine
inlerim, şimdi uzaklarda solan gün gibiyim
gecenin rengini kattım içimin matemine
sönen ümit ile günden güne ölgün gibiyim

bahtımın yıldızı sanmıştım seni
sensiz karanlıktır her günüm leyla
her günüm leyla, her günüm leyla
ayrılık, ayrılık, ayrılık


mecnuna döndürdü beni
dertliyim, dertliyim yürekten
üzgünüm leyla, üzgünüm leyla,
üzgünüm leyla, ah, ah, leyla

sevda yaman bir çile, çekenler düşer dile
ayrılık ölüm gibi, giden gelmiyor leyla
gülüm, yaprağım soldu, gönlüme hazan doldu
bir ömür harap oldu, onu bilmiyor leyla


güfte: vecdi bingöl

beste: saadettin kaynak

leyla'dan açılmışken bir şarkı daha aklıma gelir hemen: "leyla ela gözlü bir çöl ahusu". bu şarkı beni kuzey afrika çöllerine götürür ve biraz da ispanya'yı anımsatır. dinlemek için şöyle devam edin.


onun da nakarat sözlerini şuraya bırakayım:


bu akşam rüyamda leyla'yı gördüm 
leyla ela gözlü bir çöl ahusu 
saçları bahtından daha siyahtır


güfte: ahmet hamdi tanpınar

beste: halil karaduman

ispanya demişken bu defa da yine klasiklerden çok sevdiğim başka bir şarkıya geçiş yapıyorum: "endülüs'te raks". bu şarkıyı da nesrin sipahi'den dinleyebilirsiniz.


onun da sözlerinden bir kuple paylaşayım :)


zil, şal ve gül 
bu bahçede raksın bütün hızı 
bütün hızı 
şevk akşamında endülüs, üç defa kırmızı 
aşkın sihirli şarkısı yüzlerce dildedir 
ispanya neşesiyle bu akşam bu sihirdedir 


güfte: yahya kemal beyatlı

beste: münir nureddin selçuk

No comments: