Sunday, September 25, 2016

5. gün - botanischer garten und botanisches museum / 1

efenim universität berlin pharmazeutische biologie'ye hoş geldiniz. 
5. günü komple bu aktiviteye ayırdık. aslında daha gitmeden buraya gideceğimiz belliydi. bizdeki bir çeşit hastalık olabilir. benim çocukken ansiklopedilerdeki bitki çizimlerine olan tutkumun bilinç dışına vurumu olduğunu düşünüyorum bu durumun. 
son olarak; bir şehre gittiğimizde yapılacak şeylerden biri mutlaka bir mcdonalds bulunup big mac yenilecek, bir de botanik bahçesine gidilecek :D
botanik bahçesini birkaç post'a böleceğim gibi görünüyor ki buraya koyacağım fotoğraflardan daha fazlasını elemiş bulunuyorum ama yeşile doymuyorum.

önce, girişin hemen sonrasında yer alan bu bölümden 2 fotoğraf paylaşıp biraz ilerisindeki seralardan başlayacağım. tabi giriş bir kaç yüz metre kadar olduğu için orayı es geçiyorum.


aşağıdaki minik narları görünce dayanamadım bastım deklanşöre. en sevdiğim kırmızılardan biri de nar çiçeği kırmızısıdır. bizim de gümüşlük'te 2 tane nar ağacımız, istanbul'da da bir tane minyatür narımız var. hatta şu anda üzerinde bir tanecik narımız bile var. ilk yıl için hiç de fena değil :) 


sizi serada karşılıyorum ;) 
birbirine yine sera şeklinde koridorlar ile bağlanmış oldukça büyük bir yapı. tüm coğrafyalara ait farklı iklim tiplerine uygun bölümler mevcut. çöl, avrupa, güneydoğu asya vs. vs. hepsinin ışık, havalandırma vb. sistemleri çok iyi. birbirlerinden merdivenler, slider kapılar ile ayrılıyorlar. gösterişten uzak, kendi halinde ama belli ki bakımları çok iyi yapılmış bir düzen var. içeride köprüler, banklar, asma katlar, havuzlar, bazı hayvanlar, bitkinin ihtiyacına uygun sulama sistemleri mevcut. mesela bir ressam gelip tüm gün çizim yapabilir bence :)




bu aralar yeni favori bitkim hemen altta: pilea peperomioides
kendisini gidip oralarda bile buldum.



ve en sevdiklerimden su bitkileri ile kaplı küçük havuzlar.





ışık da o kadar güzeldi ki yeşille birleşince her şeyin fotoğrafını çekme ihtiyacı doğdu.



bir başka su bitkisi daha: pistia stratiotes



işte çin bahçesi ve devasa balıkları.



son olarak, fikir vermesi için dışarıdan seraların bir kısmının görünümü.

No comments: